Xalqaro ta’lim forumi doirasida Agentlik tizimidagi hamda umumta'lim maktablari o'qituvchilari  uchun mahorat darslari tashkil etildi

 “Yangi O‘zbekiston ta’limi: islohotlar yo‘lida muvaffaqiyatli hamkorlik” ta’lim forumining amaliyotga bag’ishlangan qismi qanday o’tdi?

 Agentlik  maktablarining mahalliy va xorijlik o’qituvchilari zamonaviy matematikaning kompetensiyalari, mustaqil ta’lim yuzasidan veb-sayt yaratish, pedagogik mahorat tamoyillari va tabiiy fanlarni o‘qitishda interfaol metodlar yuzasidan o‘zaro tajriba almashdilar.


 




Kate Bridgman, Ingliz tili o‘qituvchisi, Farg‘ona davlat universiteti

“Interaktiv tillarga boy sinf uchun strategiyalar”

Ushbu sessiyada munozaralar va turli nutqiy faoliyatlar yordamida o‘quvchilarni jalb qilish uchun interfaol strategiyalarni o‘rganishga qaratilgan. Bir nechta oddiy ko‘rsatmali strategiyalarni amalga oshirish orqali o‘qituvchilar o'z sinflarida faollik darajasini oshirishlari hamda kontent sohasida akademik nutqdan foydalanishni rag‘batlantirishlari mumkin. O‘quvchilar til orqali aloqa qilishning bir nechta imkoniyatlariga ega bo‘lganda, ular nafaqat til o‘rganadilar, balki mazmunli materiallar bilan shug‘ullanish uchun zarur bo‘lgan ko‘nikmalarga ega bo‘ladilar va o‘zlaridagi ishonchni rivojlantiradilar. Ushbu usullar so‘z boyligini oshirish, o‘quvchilarning javoblarini rag‘batlantirishda juda samarali. Ushbu taqdimot interaktiv va qiziqarli bo'lgan "foydalanishga tayyor" strategiyalarni taklif qiladi.

 

Mr. Teswell va Mr. Abdurasul, Farg‘ona Prezident maktabi

Zamonaviy matematika darsida asosiy ko‘nikmalarni rivojlantirish

Texnologiya dunyomizni qayta shakllantirayotgan paytda yoshlarni mehnatga va keyingi ta‘limga tayyorlash, bilimlarni qanday saralab olish va egallashda ulkan o‘zgarishlar ro‘y berdi. O‘quvchilar uchun endi faqat bilim olishning o‘zi yetarli emas. Asosiy ko‘nikmalar bugungi kunda va kelajakda yashash,  o‘rganish uchun zarur bo‘lgan muhim ko‘nikmalardir. Ushbu muhim hayotiy ko‘nikmalar maktab o‘quv dasturida va har bir fan sohasida ishlab chiqilishi lozim. Bosh ko‘nikmalar ishlash jarayonida namoyon bo‘ladi va harakat talab qiladi.

Seminarning maqsadi asosiy ko‘nikmalar kontseptsiyasini va zamonaviy matematika darsida ushbu qobiliyatlarni rivojlantirishga qanday yordam berishi mumkinligini o‘rganishdir. Ishtirokchilar joriy ta'lim amaliyotlarini va o‘qituvchilar o‘z amaliyotlari haqida qanday fikr yuritishlari mumkinligini ko‘rib chiqadilar, o‘quvchilarga rivojlanishiga va kelajakka yo‘naltirilgan ta'lim muhitini yaratishda o‘qituvchilarning pedagogik mahoratini o‘zgartirishga olib keladi.

 

Abdul Hameed, Toshkent Prezident maktabi

"Darsda turli savol-javob usullarini qollash orqali oquvchilarni tanqidiy fikrlash va ijodkorlikni rivojlantirish uchun qanday rag'batlantirish kerak?"

Tanqidiy fikrlash o‘quvchilarda ma’lumotni tahlil qilish, baholash, sharhlash yoki sintez qilish hamda argument yaratish, muammoni hal qilish yoki xulosa chiqarish bilan bog‘liq ijodiy fikrni yuzaga keltiradi.

Tanqidiy fikrlash zamonaviy ta'lim tizimida o‘quvchilardan kutilayotgan bosh ko‘nikmalar sifatida belgilangan. O‘qituvchilar odatda darsda duch keladigan asosiy muammolardan biri shundaki, o‘quvchilar interfaol faoliyatda passiv bo‘lib ko‘rinadi. Ko‘p sonli tadqiqotlar shuni ko'rsatadiki, savol berish texnikasi o‘quvchilarni tanqidiy fikrlashga undash strategiyasi hisoblanadi. Ushbu trening turli xil savol-javob usullarini qo‘llashga, o‘quvchilarni tanqidiy fikrlashni yaxshilashga qanday rag‘batlantirishga qaratilgan bo‘lib, bu o‘z navbatida sinfda faolroq bo‘lishga olib keladi va pirovardida Ijodiy fikrlashga, ijodkorlikka olib keladi.

Frank Angelo Pacala, Qarshi Prezident maktabi

“Darsda yagona samarali oqitish strategiyasi mavjud emas”

Ushbu taklif faol ta'lim yondashuvi ostida birlashtirilgan strategiyalarni taqdim etishga mo‘ljallangan. Bu strategiyalarga kompyuter simulyatsiyasi, bashorat qilish-kuzatish-tushuntirish va aks ettirish kiradi. Ba'zi mualliflarning ta'kidlashicha, darsda yagona samarali o‘itish strategiyasi mavjud emas, ammo bu o‘quvchilarga bilim olishi va rivojlanishiga yo‘naltirilgan harakatlarning kombinatsiyasi katta yordam berishi mumkin.